כולנו יודעים שב ט' במנחם -אב קרו כל מיני צרות לעם ישראל.
-עוד נתון חשוב שרובנו זוכרים זה ש "בעון שנאת חינם נחרב בית המקדש".
– ו"בזכות אהבת חינם" יבנה בית המקדש במהרה בימנו ב"ה.
מטרתי בכתיבת שורות אלו -זה לחדד את המושג הזה של "אהבת חינם". לפי הבנתי והשקפתי…
אהבה=ביטוי של קירוב.
חינם=ללא כל תמורה.
לקרב ולהתקרב אל הזולת ללא כל סיבה מוגדרת- בלי אינטרס(אפילו סמוי).
זה אהבת חינם.
אם אדם פגע או עלול לפגוע בי אז אני לא צריך להתקרב אליו-אבל אם לא…
אז למה לא?
קבלת הזולת-זה מורכב משני צדדים,
זה צריך להיות קבלה,ולא דבר שיטחי או רדוד,חיצוני וסתמי כלפי חוץ.זה אומר לתת מקום אמיתי בלב (ואצלנו יש הרבה מקום בלב).
אבל זה צריך להיות לזולת. לא אני. ולא אני שמשתקף בזולת,אלא מישהו שמחוץ ממני ואפילו לעומתי, וכביכול נגדי.
במבט לחברה האנושית נגלה שאנחנו חיים במעגלים. המעגלים הם דינמים וישנם שינויים כל הזמן.אדם עוזב חלקית או לגמרי מעגל אחד ומצטרף למעגל שני.
כיצד מקבלים אותו?האם מחייכים אליו?האם שופטים אותו?
ישנם כאלו שיתייחסו אליו "ממש כאילו תמיד היה חלק מהמעגל" ,אבל אמירה זו מעליבה ומצביעה על קבלה לא שלמה. "באמת"? "אני באמת דומה לך"? "וואו, מזל שהצטרפתי אליכם" ,"כאן אני יהיה כמו כולם ויאבד את מה שהייתי לגמרי". זה חבל ומפסיד את המטרה.הוא לא כאן להיות בדיוק כמוך…
אין ענין להקרב זהות אישית על מזבח האחידות (על מזבח האחדות לפעמים כן אבל זה מאמר אחר..).המעגלים הם מגוונים וצבעונים.
זה לא משנה איך ולמה וכמה ,הגיע למעגלי אדם אחר וחדש,אני אוהב אותו..יש לי מספיק בטחון עצמי לקבל אותו כמו שהוא.ובלי נימוס מזוייף.
אם נקח את רעיון האהבת חינם לחיינו היום יומים ולא ננסה להבליט את השוני שבינינו כדבר המפריד, אלא נחיה איתו בנינוחות ,אזי השוני יהיה גשר.
נוכל להתחבר אחד לשני יותר ולהתחבר באמת. בחיבור הכנה בינינו ישנו מימד אלוקי ונשגב, בוודאי מלמעלה הקב"ה רוצה ומחכה שנעשה צד כזה- צד אחד לכיוון של השני.
בציפיה לבנין בית שלם בקרוב ממש.
הרב עידן
.